بازی - دانلود بازی, بازی, بازی کامپیوتر ثبت سالروز آزادسازي سوسنگرد در تقويم سال 1390 ثبت سالروز آزادسازي سوسنگرد در تقويم سال 1390
ثبت سالروز آزادسازي سوسنگرد در تقويم سال 1390

فاش - روز آزاد‌سازي سوسنگرد  در تقويم سال 1390 ثبت مي‌شود.
 
 
به گزارش دفتر امور ايثارگران به نقل از خبرگزاري فارس ، دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور در گفت وگو با اين خبرگزاري در خصوص ثبت سالروز آزادسازي سوسنگرد پس از 30 سال گفت :
از مهر 1359 رژيم بعث با حمايت استكبار جهاني به كشور عزيز ما حمله كرد و در روزهاي نخست مناطق زيادي را به اشغال خود در آورد.
منصور واعظي افزود : سال هاي نخست به ثمر رسيدن انقلاب بود و هنوز انقلاب خود را بازسازي نكرده بود.عناصر نفوذي در مسئوليت ها و رده هاي مختلف كشور حضور داشتند و دشمن تصور مي‌كرد با يك عمليات نظامي مي‌تواند انقلاب اسلامي را به شكست بكشاند.
وي همچنين اظهار داشت : تحليل‌هايي هم از سوي دشمنان انجام شده بود كه صدام در اين حمله با مقاومت ايران مواجه نخواهد شد و خيلي زود مي‌تواند ايران را به اشغال خود در بياورد.
واعظي در ادامه خاطرنشان كرد : در روزهاي نخست حمله صدام به كشور ما ، سوسنگرد دلاور به اشغال در آمد اما سوسنگرد جزء نخستين شهرهايي بود كه توسط مردم عزيز از اشغال خارج شد.
منصور واعظي همچنين يادآور شد : در برخي تقويم‌ها با اين مسئله مواجه بوديم كه آزاد‌سازي سوسنگرد در 27 شهريور 1360 اتفاق افتاد در حالي كه در بيست و هفتم شهريور 1360 چهارمين عملياتي بود كه پس از آزاد‌سازي سوسنگرد صورت گرفت و هدف از اين عمليات اين بود كه سر پل‌هاي لازم براي آزاد‌سازي بستان فراهم شود.
وي افزود : سوسنگرد در روز 26 آبان 1359 و كمتر از 2 ماه پس از اشغال ، آزاد شد و آزادسازي سوسنگرد تحقق پيدا نكرد به جز اينكه مجاهدت‌ها و رشادت‌هاي ارزشمندي بر اين مسئله صورت گرفت به نحوي كه شهر سوسنگرد در آن زمان شهر عاشقان شهادت نامگذاري شد.
دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور اظهار داشت : در ارتباط با جنگ تحميلي ، موضوع شهادت ، دفاع مقدس ، رزمندگان و بسيجياني كه در پيروزي انقلاب اسلامي و پيروزي در مقابل دشمنان انقلاب اسلامي نقش‌آفرين بودند مناسبت‌هاي زيادي را در تقويم كشور مصوب كرديم و به ثبت رسانديم.
 
واعظي در خصوص علل تأخير در ثبت سالروز آزادسازي سوسنگرد افزود : شيوه نامگذاري در تقويم‌ بر اساس دستورالعملي است كه در نخستين گام درخواست يا پيشنهاد از سوي سازمان ، وزارتخانه ، وزير يا يكي از سران سه قوه ارائه مي‌شود و اين موضوع در كميسيون نامگذاري مورد بحث و بررسي قرار مي‌‌گيرد.
 
 

دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور در پايان گفت : نامگذاري سالروز آزادسازي سوسنگرد در پايان سال 1388 توسط سردار محمد‌علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيشنهاد شد و به پيشنهاد وي اين بحث مورد بررسي كميسيون نامگذاري قرار گرفت و با تأييد كميسيون نامگذاري به تصويب شوراي فرهنگ عمومي رسيد و شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز اين مصوبه را تأييد كرد و ابلاغ شد كه در تقويم سال 1390 اين مناسبت درج خواهد شد. 


 

نوشته شده توسط یوسف طرفی سعیداوی در 10 آذر 1389برچسب:,

ساعت 10:19 بعد از ظهر.<-PostCategory-> - لينک ثابت


مشهد شهید چمران / دهلاویه سوسنگرد

 


 

نوشته شده توسط یوسف طرفی سعیداوی در 10 آذر 1389برچسب:دهلاویه , یوسف طرفی سعیداوی , سوسنگرد , دشت آزادگان,

ساعت 1:21 قبل از ظهر.<-PostCategory-> - لينک ثابت



 

نوشته شده توسط یوسف طرفی سعیداوی در 9 آذر 1389برچسب:,

ساعت 11:48 بعد از ظهر.<-PostCategory-> - لينک ثابت