بازی - دانلود بازی, بازی, بازی کامپیوتر تدوین آثار مکتوب از حماسه شکست حصر سوسنگرد تدوین آثار مکتوب از حماسه شکست حصر سوسنگرد
تدوین آثار مکتوب از حماسه شکست حصر سوسنگرد

سرهنگ عقیلی خبر داد:

تدوین آثار مکتوب از حماسه شکست حصر سوسنگرد

 
aghaili.jpg

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خوزستان گفت: با توجه به جایگاه ویژه «شکست حصر سوسنگرد» در تاریخ دفاع‌مقدس،حضور راویان دفاع‌مقدس در سوسنگرد و تبیین این رویداد تاریخی برای دانش‌آموزان و دانشجویان مورد پیگیری جدی قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خوزستان- سرهنگ عبدالمجید عقیلی افزود: هر ساله به منظور پاسداشت این حماسه عظیم و نقش بی‌بدیل امام خمینی(ره) در آن،برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که در این میان، به دنبال تبیین بیش از پیش این نقش برای نسل جوان هستیم.

 

وی با بیان این‌که اگر این نوع حماسه و اوج عظمت و اقتدار آن تبیین شود، در برابر اقدامات کینه‌توزانه دشمنان مصون خواهیم ماند،گفت: در صورت تحقق این امر، در همه عرصه‌ها پیروزی ملت ایران رقم خواهد خورد. باید پذیرفت که در شکست حصر سوسنگرد، ایمان به خدا، وحدت و همدلی مردم حاکم بود.

 


ادامـــه ي مـطــلــب

 

نوشته شده توسط یوسف طرفی سعیداوی در دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:تدوین آثار مکتوب از حماسه شکست حصر سوسنگرد,

ساعت 11:25 بعد از ظهر.<-PostCategory-> - لينک ثابت


سوسنگرد چگونه شهر عاشقان شهادت شد؟

 

انقلاب اسلامی در سوسنگرد به اوج بلوغ رسید

 

گفت‌وگو با صادق حیدرخانی

 
DSC_6024.jpg

انقلاب اسلامی در سوسنگرد به نقطه اوج بلوغ و شعور خود رسید. این مقطع آنقدر حساس بود که در تقویم ملی روز شهید نام گرفت اما...

روز بیست وششم آبان‌ماه سال 1359 نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود. روزی که با شکست حصر سوسنگرد آروزهای رژیم بعث عراق برای اشغال اهواز و خوزستان برباد رفت و باعث شد نتیجه جنگ تحمیلی برخلاف برنامه‌ریزی‌های صدام رقم بخورد.

 تاکنون خاطرات و تحلیل‌های زیادی از حماسه‌های خلق شده در سوسنگرد منتشر شده است اما شنیدن این خاطرات از افرادی که خودشان در روزهای سخت محاصره سوسنگرد حضور داشتند خالی از لطف نیست. یکی از این افراد «صادق حیدرخانی» است.


ادامـــه ي مـطــلــب

 

نوشته شده توسط یوسف طرفی سعیداوی در دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:سوسنگرد چگونه شهر عاشقان شهادت شد؟,

ساعت 11:16 بعد از ظهر.<-PostCategory-> - لينک ثابت


قصه سه روزی که اهالی سوسنگرد جانانه ایستادند

 

اوایل جنگ بود، مردم هنوز زیاد به صدای تانک و توپ عادت نکرده بودند. تازه حدود دو ماه بود که جنگ شروع شده بود و همان وقت بود که قرعه آوارگی به نام اهالی سوسنگرد افتاد. شهر باید ویران می‌شد و مردمانش خانه را ترک می‌کردند.

ولی در فکر مردم این جمله‌ها تکرار می‌شد: مگر اجازه می‌دهیم این خواسته دشمن به آسانی محقق شود؟ دل‌هایمان را چه کنیم؟ با عشقمان به خاک خود چه کنیم؟ می‌مانیم! یا کشته می‌شویم یا خاکمان را
پس می‌گیریم.


ادامـــه ي مـطــلــب

 

نوشته شده توسط یوسف طرفی سعیداوی در جمعه 26 آبان 1391برچسب:قصه سه روزی که اهالی سوسنگرد جانانه ایستادند ,

ساعت 11:16 بعد از ظهر.<-PostCategory-> - لينک ثابت


رونمايي از کتاب «فرشته‌هاي سوسنگرد»

کتاب فرشته‌هاي سوسنگرد اثر سرلشکر دكتر حسن فيروزآبادي که به وقايع عمليات شکست حصر سوسنگرد پرداخته است، امروز رونمايي شد.

به گزارش پايگاه خبري پليس،مراسم گراميداشت سي و سومين سالگرد شکست حصر و آزاد سازي شهرسوسنگرد با حضور مقامات کشوري و لشگري در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.

 

در مراسم سي ودومين سالگرد عمليات شکست حصر سوسنگرد، کتاب «فرشته‌هاي سوسنگرد» اثر سرلشکر حسن فيروزآبادي که به وقايع عمليات شکست حصر سوسنگرد پرداخته است، رونمايي شد.

 

اين مراسم با حضور سرلشکر فيروزآبادي، سرلشکر صفوي دستيار عالي مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، سردار دكتر بهمن کارگر رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران در محل باغ موزه دفاع مقدس و جمعي از عشاير عرب خوزستان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

نوشته شده توسط یوسف طرفی سعیداوی در جمعه 26 آبان 1391برچسب:رونمايي از کتاب «فرشته‌هاي سوسنگرد»,

ساعت 10:22 بعد از ظهر.<-PostCategory-> - لينک ثابت